1 - 12 av 12 träffar

Visa:
  1. Omslagsbild: Kråkor av

Kråkor ett porträtt

Familjen kråkor är en relativt ung familj bland sångfåglarna. Myterna som omgärdat kråkorna sedan urminnes tider handlar nästan alltid om ofärd och död. Inte ens den växande forskningen om deras utvecklade intelligens har kunnat befria dem från deras dåliga...

2. Omslagsbild: Absint av

Absint historien om en blåmes

Berättelsen om blåmesen Absint som författarens familj tar hand om som liten unge och matar och sköter om till dess den är redo att klara sig själv. Filosofiska betraktelser över människa och natur.

3. Omslagsbild: Pilfink av

Pilfink

En bok om pilfinken och dess egenskaper. Här beskrivs fågelns olika språk och läten, varningar för rovfåglar och samtalet med de närmaste, dess rörelser och flyttningar.

4. Omslagsbild: Rödhaken av

Rödhaken i naturen och kulturen

En bok om rödhaken, både i naturen och i kulturen. Om hur fågeln ser ut, vilken personlighet den har, vad den äter o var den trivs samt om dess förhållande till människan och om förekomster i litteraturen o konsten.

Förbättra sökningen med hjälp av filtren:

Klassifikationskod

År