1 - 50 av 87 träffar

Visa:
  1. Omslagsbild: Kort kjol av

Kort kjol

Myran går första året på gymnasiet. Efter skolavslutningen går hon på fest med sina klasskamrater och följer därefter med två av dem på en efterfest. Där blir hon utsatt för en brutal väldtäkt av sina klasskompisar. Hur ska hon kunna leva vidare efter...

2. Omslagsbild: Kort kjol av

Kort kjol

Äntligen sommarlov! Stämningen är hög och Myran och hennes klasskamrater från första ring åker ut till Djurgården för att fira. Det blir en ganska blöt kväll. Myrans bästis mår illa och åker hem, men Myran följer med två klasskompisar hem på efterfest,...

3. Omslagsbild: Bladen brinner av

Bladen brinner

Den tredje boken om Barbro som nu är femton år. Hon skriver fortfarande i sin dagbok. Nu handlar det mycket om killar men också om mens, kärlek, kompisar och känslor.

4. Omslagsbild: Miranda och kärleken av

Miranda och kärleken

Sjunde boken om Miranda i 50-talets Sverige som nu fyllt sexton år och funderar mycket över framtiden. Kommer hon att bli antagen till konstnärsskolan i Stockholm och vad känner hon egentligen för de båda uppvaktande kavaljererna, Harry och Sigvard?

5. Omslagsbild: Det jag inte säger av

Det jag inte säger

Femtonåriga Jenny, klassens plugghäst, blir intresserad av den nya tjejen Kristin som verkar ha mer i huvudet än killar och fester. Hon inser att hon är kär och känslorna verkar vara besvarade men trots detta undviker Kristin henne. Vad ska hon göra?

6. Omslagsbild: Mörkrets tjänare av

Mörkrets tjänare

Sextonåriga Kaye har under större delen av sin uppväxt rest land och rike kring med moderns rockband. Nu är de tillbaka i staden Kaye bodde i som liten och hon börjar återigen umgås med älvorna som finns där. Det är ingen ofarlig värld hon ger sig in i -...

7. Omslagsbild: Lyckan kommer- av

Lyckan kommer-

Sjätte delen i serien Heartland. På hästgården Heartland bor femtonåriga Amy med sin syster o morfar. Ända sedan Amys mamma dog har hästskötaren Ty varit som en familjemedlem. Något håller på att förändras mellan Ty o Amy.

8. Omslagsbild: Du och jag, Marie Curie av

Du och jag, Marie Curie

Ungdomsroman om femtonåriga Jenny som skriver dagbok, i form av en dialog med Marie Curie, om kärlek, sex, vänskap, familjerelationer, vägval och vetenskap.

9. Omslagsbild: Hat & kärlek av

Hat & kärlek

Andra boken om Emanuel. Han har det inte lätt. Hans flickvän Helene har gjort slut, Lina, som han råkat ha ihop det med, tror att hon är gravid, föräldrarna separerar o en ny kvinna flyttar in i radhuset med sin odräglige son Jack.

10. Omslagsbild: Hannas högra hand av

Hannas högra hand

Hannas högra hand svek henne när hon blev våldtagen av sin systers man. Hon slog inte och hon sviker sig själv när hon av hänsyn till familjen tiger om vad som har hänt. Till slut gör hon upp en plan och väljer ut en man för sin hämnd.

11. Omslagsbild: Linas kvällsbok av

Linas kvällsbok

Lina är 15 år. Det är mycket hon är osäker på. Är hon o Thea verkligen vänner eller är Thea bara ihop med Lina för att hon är fulare o dummare? Är hon själv tillsammans med Danne bara för att han är kompis med Lillis som är tillsammans med Thea?

12. Omslagsbild: Springa för livet av

Springa för livet

En idrottsroman av Bengt-Åke Cras som har haft stora framgångar med sina bokserier om ishockey och fotboll. Det handlar om struliga Pernilla, en 15-årig tjej med ovanligt mycket spring i benen. Pernilla har svårt att finna sig till rätta i skolan och livet. Det...

13. Omslagsbild: Jag är kvar hos er av

Jag är kvar hos er

Anna är 15 år och plågas av reumatisk värk. Det visar sig att hon har en hjärntumör. Korta kapitel där Anna själv och hennes familj berättar växlar med läkarjournaler som beskriver symptom och behandlingar.

14. Omslagsbild: Blåögd av

Blåögd

Johan har oemotståndliga blå ögon. Men vem är han egentligen? Ska Sara berätta för polisen vad han gjort? Olidligt spännande och engagerande nutidsroman av Mats Berggren. När boken utkom första gången 1999 blev den mycket uppmärksammad och sålde snabbt slut....

15. Omslagsbild: Adjö, adios! Jag måste hem av

Adjö, adios! Jag måste hem

Tredje delen i serien om Tomi som nu är sexton år och tycker att livet i Sverige känns knöligt och komplicerat. Hon lyder ett råd och gör en resa till sin gamla familj i Nicaragua för att känna efter var hon egentligen hör hemma.

16. Omslagsbild: Tröja nummer 10 av

Tröja nummer 10

Bråberga IF, pojkar 15-16, ska spela i Nordic Cup! Under en vecka vartannat år spelas Nordic Cup där ett lag från varje nordiskt land får delta. Efter många hårda kvalmatcher har Bråberga kvalificerat sig och ska representera Sverige. Slatten, Uffen, Johan...

17. Omslagsbild: Fråga Alice av

Fråga Alice

En femtonårig flicka dör av en överdos. I sin dagbok har hon skrivit om sitt liv som missbrukare. Nyöversättning. Utkom på svenska första gången 1979.

18. Omslagsbild: Solprinsen av

Solprinsen

Fråga 1: Skulle världen vara en bättre plats om vissa människor inte fanns? Fråga 2: Kan ett möte med någon eller en speciell händelse bli en vändpunkt i livet så att allt förändras, även du själv? Fråga 3. Är den stora romantiska kärleken egentligen en...

19. Omslagsbild: Brev från ljusårs avstånd av

Brev från ljusårs avstånd

Ungdomsroman om livet, kärleken och döden. Femtonårige Georg får ett brev som hans avlidne far skrivit strax innan han dog. Fadern berättar om en underlig flicka med apelsiner som dykt upp på oväntade ställen och som han ständigt följt efter. George väver in...

20. Omslagsbild: Inga bomber över Skärholmen av

Inga bomber över Skärholmen

Sextonårige Peter, född i Jugoslavien men nu bosatt i en Stockholmsförort, slits mellan olika val och har svårt med identiteten. Allt rasar då hans tjej, politiskt aktiva Sofie gör slut, han blir ovän med bästa vännen och fadern hamnar på psyket.

21. Omslagsbild: Det är slut mellan Gud och mig av

Det är slut mellan Gud och mig

Den första boken om Linnea. I återblickar berättar sextonåriga Linnea om sin vänskap med Pia. De träffas i skolan och blir genast bästa kompisar. De kan prata om allting. Det Linnea inte förstår är varför Pia begår självmord.

22. Omslagsbild: Du och jag, Marie Curie av

Du och jag, Marie Curie

Ungdomsroman om femtonåriga Jenny som skriver dagbok, i form av en dialog med Marie Curie, om kärlek, sex, vänskap, familjerelationer, vägval och vetenskap.

23. Omslagsbild: Exodus av

Exodus

År 2099 smälter isarna och världen håller på att sjunka. Femtonåriga Mara och andra unga på ön Wing ger sig av på en farofylld resa för att söka nytt land. De finner en stad, byggd på det som tidigare var Glasgow där människor lever i trädtopparna. Mara...

24. Omslagsbild: I sista minuten av

I sista minuten

Den tredje boken om BK Pantern. Här spelar laget med i Mortimer Cup där de även får möta lag från andra länder.

25. Omslagsbild: Solprinsen av

Solprinsen

En berättelse i tre plan om tonårskillen Jonatan. Han blir mobbad i högstadiet och i sin drömvärld hämnas han likt en Hollywoodhjälte alla oförrätter. Han kommer efterhand till insikten att han måste våga leva i nuet och lita till sin egen verkliga kraft.

26. Omslagsbild: Kan det bli värre? av

Kan det bli värre?

Åttonde och sista boken om BK Pantern. Markus befinner sig på träningsläger på Gran Canaria. Efter en provspelning tvivlar han på att han är tillräckligt bra för att bli fotbollsproffs. Och hur är det egentligen mellan honom och Annie?

27. Omslagsbild: Springa för livet av

Springa för livet

Första boken om långdistanslöparen Pernilla femton år. Pernilla har det svårt i skolan och hennes far har just dött i en bilolycka. Mycket i livet är tungt och svårt men i löpningen kommer hon till sin rätt.

28. Omslagsbild: Kort kjol av

Kort kjol

Myran går första året på gymnasiet. Efter skolavslutningen går hon på fest med sina klasskamrater och följer därefter med två av dem på en efterfest. Där blir hon utsatt för en brutal väldtäkt av sina klasskompisar. Hur ska hon kunna leva vidare efter...

Förbättra sökningen med hjälp av filtren:

Språk

Klassifikationskod

År

Till toppen av sidan