Jobba eller praktisera hos oss

Vill du jobba hos oss? När vi har lediga tjänster hittar du dem på Stockholms stads webbplats, under Lediga jobb. Du hittar dem också hos Arbetsförmedlingen.

Lediga jobb

Vid kortare anställningar upp till 14 dagar samt timtjänstgöring anlitar Stockholms stadsbibliotek bemanningsföretaget Bemannia.

Prao och studiepraktik

Att praktisera på en arbetsplats är ett bra sätt att få inblick i hur det fungerar i yrkeslivet. Målen med praktikplatser kan se olika ut, därför har vi olika typer av praktikplatser beroende på vilket ditt behov är.

Välj endast ett bibliotek som du vill vara på. För att kunna söka prao eller studiepraktik hos oss behöver du vara skriven i Stockholms stad. Undantaget är om du studerar på en bibliotekarieutbildning, då behöver du inte vara skriven i Stockholm. Vid fördelning av praoplatser prioriterar biblioteken sökande från den egna stadsdelen.

Följande bibliotek tar emot praktikanter eller praoelever:

• Bagarmossens bibliotek (Prao är fullbokat fram till sommaren 2024)
  • Bredängs bibliotek
  • Brommaplans bibliotek
  • Farsta bibliotek
  • Hässelby gårds bibliotek

När det gäller förfrågningar till Kulturhuset, maila direkt till: registrator@stadsteatern.stockholm.se.

Namn och kontaktuppgifter

Uppgifter om skola/anordnare